Heftige kennismaking - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Mandy Waardt - WaarBenJij.nu Heftige kennismaking - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Mandy Waardt - WaarBenJij.nu

Heftige kennismaking

Door: Mandy de Waardt

Blijf op de hoogte en volg Mandy

04 Oktober 2016 | Filipijnen, Manilla

We zijn pas een aantal uren in de Filipijnen maar hebben al genoeg meegemaakt. Zodra we geland waren hebben Daniel en ik gepind. Na een aantal lange minuten wachten kwam de pas wel uit de automaat... maar helaas geen geld. Het geld bleek wel van onze rekening afgeschreven te zijn, dus het avontuur in de Filipijnen begon met bellen naar de ING bank. Die nu een onderzoek in gaan stellen.

In de taxi merkten we dat ook hier het verkeer hectisch is, zoals we van Azië gewend zijn. Veel auto's, scooters, toeteren en weinig verkeersregels. Onze getalenteerde taxichauffeur kon dit allemaal overzien én tegelijk een Filipijnse film kijken op zijn telefoon.

Toen we aankwamen bij de luxe residences die we via AirBnB geboekt hadden, gingen we met de verkeerde gastvrouw mee, waardoor we bijna in de verkeerde kamers terecht kwamen.

Toen we uiteindelijk toch in de goede kamer zaten besloten we nog even een hapje en een drankje te gaan doen in Manila. (Inmiddels al 2:00 lokale tijd.) Tijdens het pinnen maakten we kennis met de eerste Filipijnse kakkerlak, die over Daniel zijn schoen liep, waardoor ik een gilletje niet kon onderdrukken.
En na een pizza bij... jawel de Pizzahut, namen we een taxi. Na ruim een half uur zoeken kwamen we terecht in een straat die vol met barretjes zou zitten.

Meteen werden we door 15, in roze overhemden geklede, mannen aangesproken om het 'Hot Boys and Girls Café' binnen te komen. We liepen snel door en gingen zitten bij een smoezelig barretje, waar we gezellig gekletst en gedronken hebben. Bijzonder was dat ze ons vroegen zelf onze bestelling op te schrijven (blijkbaar was die nogal lastig) en vervolgens wilden ze onder elk lijstje graag een handtekening. Verder zagen we hier zwerf katten en honden, dronken mannen, werd verschrikkelijk vals karaoke gezongen en is Daniel nog versierd door een heuse Ladyboy. Eén van de obers was ons verder heel dankbaar dat wij naar daar waren, volgens hem zijn er namelijk een stuk minder toeristen sinds de nieuwe president er is.

En inmiddels liggen we weer veilig in ons bedje, maar is het hier al wel 06.30 's ochtends. Dus dikke kus van hier en wij gaan lekker slapen

• 05 Oktober 2016 - 09:21

Lucienne En Marcel:

Dat wordt een mooi avontuur in de Filipijnen, kijken al uit naar je volgende verslag! Heel veel plezier daar! X Lucienne en Marcel

• 05 Oktober 2016 - 09:23

Jannie:

Yeah, de site is weer online. En nu al weer genoten van je schrijftalent

• 05 Oktober 2016 - 09:37

Pjotr:

Leuk om te lezen, waarschijnlijk minder leuk om mee te maken.
    Maar toch een fijne vakantie gewenst.

• 05 Oktober 2016 - 10:11

Piet Vermaas:

Heftig begin zeg. Maar hopen dat je daarmee ook gelijk voor de hele vakantie hebt gehad en dat er nu alleen maar leuke di gen gebeuren!

• 05 Oktober 2016 - 11:07

Roos:

Goedemorgen ik laat dit verhaal maar niet aan oma Coby lezen.... Een fijne vakantie xx

• 05 Oktober 2016 - 11:50

Susan:

Leuk om er zo ook een beetje bij te zijn en alle avonturen mee te beleven! Have FUN!! xx

• 05 Oktober 2016 - 13:01

Els:

Handtekening???!! Kijk maar uit voor zakkenrollers. Straks stelen ze je bankpas of creditcard.
    !! Beetje achterdochtig misschien, verder natuurlijk veel plezier

• 05 Oktober 2016 - 16:44

Oma Jannie:

hallo jongens oma leeft ook mee van de (bijna) andere kant van de wereld.

• 05 Oktober 2016 - 17:40

Opa:

Jammer van dit slechte begin. Hopelijk gaat het verder met meer plezier.
    Roos mag het best aan Coby vertellen hoor anders doe ik het wel.

• 06 Oktober 2016 - 06:35

Karin :

Nou spannend begin zo van jullie vakantie. Gelukkig zijn jullie die hards en kunnen wel tegen een stootje. Geniet lekker van jullie reis xx