Een druk weekje en alweer op 1/3 - Reisverslag uit Capannole, Italië van Mandy Waardt - WaarBenJij.nu Een druk weekje en alweer op 1/3 - Reisverslag uit Capannole, Italië van Mandy Waardt - WaarBenJij.nu

Een druk weekje en alweer op 1/3

Door: mandydewaardt

Blijf op de hoogte en volg Mandy

24 Juli 2011 | Italië, Capannole

Hallo weer allemaal, wat leuk dat jullie weer mijn verhaaltje lezen. Het gaat wel een aardig lang verhaaltje worden want er valt genoeg te vertellen over deze week. Misschien elke avond een stukje lezen voor het slapengaan, dan kunnen jullie weer een week vooruit… Haha nee dat gaat natuurlijk toch niet lukken want mijn verhaaltjes zijn zo leuk dat je ze in één keer uit wil lezen!

Vorig weekend was het de bedoeling dat Desi en ik op zaterdagavond naar een Jazz avond zouden gaan in Montevarchi. We zouden dan op de fiets naar Bucine gaan en vanaf daar met de trein naar Montevarchi. We hadden geregeld dat we twee fietsen konden lenen. Helaas was 1 fiets niet op tijd terug. Toch zijn we nog op ons allerhardst naar Bucine gefietst (ong. 5 km). Daar aangekomen om 20.44 heel hoopvol op het perron gaan staan omdat wij dachten dat de trein om 20.45 kwam. Achteraf bleek helaas dat de trein om 20.43 al was geweest en wij die dus net mis hadden gelopen. Helaas maar hopelijk volgende keer beter.

Zondag was gelukkig wel een geslaagde dag. Nikki (uit mijn klas) en haar vriend Wesley zijn vanuit Pisa richting mijn camping komen rijden. Na een flinke reis en wat file hebben we eerst lekker bij ons op de camping een duik in het zwembad genomen. Daarna op het gras nog even een potje Yatzee gespeeld die MegaMandy natuurlijk gewonnen heeft.
Vervolgens zijn we met de 2 kinderen van de vrouw van de receptie de auto in gestapt om in de buurt te gaan paardrijden. Na jaren paardrijden en ook in andere landen heb ik hier toch de mooiste rit ooit gemaakt. Over een wat bredere weg zijn we helemaal tot aan de top van een berg gereden. Vanaf daar zijn we via dichter bebost, smaller weggetje naar beneden gegaan. De weggetjes lagen vol met stenen en rotsen en waren af en toe best steil. Goed opletten waar je het paard liet lopen dus. Maar op de stukken dat je even rustig om je heen kon kijken was het uitzicht dan ook echt schitterend. Je kon ver kijken over het mooie heuvellandschap, met kleine dorpjes en mooie Toscaanse huisjes. Helaas hebben we onderweg niet echt foto’s kunnen maken en is dit dus het beste beeld wat ik voor jullie kan schetsen.

Dinsdag en woensdag was het wat koeler op de camping dan eerst. Het was nu tussen de 23 en 25 graden, met af en toe wat koele wind en op dinsdag een keer een buitje. Op zich nog steeds prima natuurlijk. Toch was ik op woensdag even aan het twijfelen of ik mijn bikini aan zou trekken voor de spelletjes in het zwembad. (Normaal doet één van ons wel eens mee als de teams niet gelijk zijn.) Toen ik aan Desi vroeg wat zei deed antwoordde zij: “Nee, ik ga echt dat zwembad niet in hoor met acht graden onder nul!”….. En ik dacht dat ik goed kon overdrijven!

Donderdag was het tijd om te vertrekken uit onze luxe caravan en weer terug te verhuizen naar onze vorige caravan achterop de camping. We konden niet in de nieuwe caravan blijven omdat deze nu allemaal verhuurd zijn. Na veel inpakken, sjouwen, heen en weer rijden en uitpakken, waren we weer gesetteld in de oude caravan. Waar ondertussen nieuwe matrassen inlagen en “gespoten was tegen ongedierte”. Niet lang daarna hadden we allebei alweer bloed onder onze nagels zitten van het krabbelen en stonden we weer in de top 2 van het lijstje: “Wie-heeft-de-meeste-insectenbulten?”
Door al het verhuizen hadden we eigenlijk geen pauze gehad en waren we best moe. Gek wordend van de jeuk op onze benen liepen we naar de Kids Club, om er vervolgens achter gekomen dat er weer twee stoelen kapot waren gemaakt, weer een vlag naar beneden was getrokken. En dat het huisje waar we de stoelen in zouden moeten kunnen zetten nog steeds alleen maar bestond uit een houten vloer en een paar palen. Het eerste moment dat we er allebei even helemaal doorheen zaten. Gelukkig konden we even wat frustratie kwijt door met alle kinderen heel enthousiast te dansen en mee te schreeuwen op het liedje: LETS GO AWAY NOW, AWAY NOW. TAKE ME, TAKE ME AWAY, LET’S GO ON A HOLIDAY, COME ON LET’S GO AWAY.

Na een nacht slapen in de caravan besloten we dat het toch echt geen doen was. Dus werd het weer tijd om te verhuizen. We hadden een soort kamer tegenover de receptie waar alle Camping Kids spullen staan met nog een lege kamer daarnaast, een wc, en een wastafel. Hier hebben we nu ons eigen “geïmproviseerde appartementje van gemaakt. De lege kamer hebben we ingericht tot slaapkamer en de andere kamer hebben we verbouwd tot woonkamer. Over heel de camping hebben we spullen bij elkaar gesprokkeld als kastjes, tafeltjes, een koelkast, een prullenbak, spiegels, een bezem, bedden, matrassen enz. enz. Alle Camping Kids dozen opnieuw ingericht en opgestapeld om meer ruimte te maken en dus weer een hele dag bezig geweest. Gelukkig hebben we nu wel een plekje met veel ruimte waar we de komende 6 weken kunnen blijven zitten. En ’s Avonds nog even een verdiende Mojito gaan drinken bij de bar op de Camping.

Zaterdagochtend zijn we naar Siena gegaan. Elke dag rijd er maar 1 bus heen en 1 bus terug. Wat betekende dat we ’s ochtends om half 8 bij de bushalte moesten staan voor de reis naar Siena toe en ’s middags om kwart voor twee weer terug moesten. Gelukkig was dit lang genoeg om al het moois van het stadje te zien. Het was heerlijk om even van de Camping te zijn en aan iets anders te denken dan verhuizen en inrichten. We hebben door heel de stad gelopen en nog even gezellig op een terrasje gezeten.

‘s Avonds was er nog een dorpsfeest in Badia a Ruoti, een dorpje hier ongeveer 8 km vandaan. Hier zijn we met 2 jongens van de camping naartoe gegaan. Toen we aankwamen waren er vooral oudere mensen aan het stijldansen op de muziek van een livebandje. Leuk om te zien maar niet echt ons ding. Gelukkig begon daarnaast ook nog de “afroparty” (nog steeds geen idee waar de naam op sloeg) met een paar dj’s. Ondanks dat het allemaal wat amateuristisch was en veel dezelfde muziek was het toch erg gezellig en hebben we nog lekker staan dansen.

Vandaag zijn we ook vrij en was ik eigenlijk van plan om even wat kleren te wassen en daarna lekker heel de dag langs t zwembad te gaan liggen. Dit plan gaat helaas niet door, het weer is namelijk niet zo mooi vandaag. Het is erg bewolkt, fris en af en toe begint het een beetje te miezeren. Ook is er nog onweer opgegeven voor vandaag. Waarschijnlijk wordt het een dagje binnen programma’s kijken op Desi dr laptop en misschien nog een stukje fietsen.

Voorlopig heb ik me in ieder geval alweer even vermaakt met het typen van dit verhaal(tje). Nu kan ik me nog bezig gaan houden met het plaatsen van nieuwe foto’s.

Ciao




  • 24 Juli 2011 - 12:50

    Jannie:

    Nou lieverd, hier is het nog erger....de gehele dag regent het al; het lijkt wel herfst. Bij jou is het tenslotte nog 25 graden; hier maar 15 gr brrrrrrr. Goed van je dat je weg bent uit die caravan; dat schiet niet op met al dat gejeuk. Opzouten zeggen we hier hahahaha. Wat gaat het snel he, al weer op 1/3 maar...nog genoeg dagen voor de boeg en als ik de foto's zie dan vermaak je je wel! Suc6 verder, hier alles goed hoor. Wil heeft zijn trouwpak gekocht, volgens oma is het geweldig....grrrr pas over 10 weken kan ik hem bewonderen.... maar het gaat nu wel snel. Dikke kus en tot de volgende keer. xxxxx

  • 24 Juli 2011 - 13:01

    Henny:

    Wat een lekker lang verhaal. Afwisseling genoeg. Leuk dat je toch af en toe tijd hebt wat voor jezelf om leuke dingen te doen. Het is toch te gek met dat ongedierte. Blij dat jullie toch een andere oplossing hebben en het appartmentje hebben gecreëerd.
    Sienna moet ook echt de moeite waard zijn. Leuk al de foto's.
    Heb gisteren de tickets gekregen, dus lekker aftellen voor Florence.
    Dikke kus Henny

  • 24 Juli 2011 - 17:06

    Mams:

    Zoooooo dat is een lang verhaaltje! En wat leuk geschreven! Ik had het meeste van je gehoord, maar toch leuk om te lezen. Jullie zijn creatief geweest met het inrichten van het appartementje. Een doos als salontafel? Haha. En met de foto's meteen een beeld bij alles. Hier, zoals Jannie zei, #*^# weer! Wij zijn vandaag even gezellig naar wateringen geweest en nu binnen best. Wat denk je ervan ..... Opa aan de whatsup! Op naar volgende week! We hebben er zin in!! Nog een lekker tropisch receptje voor jullie: neem een watermeloen maak er een rond, beetje diep, gat in waar je een kleine fles (of half volle) Malibu op zijn kop inzet. Twee uurtjes in laten trekken en mmmmmm!! :-). Luv joe en muchos xxxxX van ons alledrie!!!!

  • 24 Juli 2011 - 17:08

    Mama:

    O wacht eens ff, je lust geen meloen??? Nou zo wel hoor!!! Hahahaha

  • 25 Juli 2011 - 18:48

    Anouk:

    Hoi schat
    Ik ben blij dat je het nog zo naar je zin hebt! Wel een beetje jammer van het weer. Hier is het ook koud. Als je dr weer een keer doorheen zit moet je maar aan mij denken!
    Ik zit nu in Hermanus in Afrika ! We hebben vandaag walvissen gezien en morgen ga ik met haaien zwemmen. Ik poep echt in me broek.
    Wel onze verhaaltjes blijven lezen hè!
    Liefs xxxx

  • 29 Juli 2011 - 09:02

    Marcus:

    Hey mega mandy

    Wat leuk om weer avonturen van jou te lezen. Hoe zit het met de italiaanse mannen, bijten die ook nog een beetje...

    Vandaag logeer ik mij je zusje, je moeder en Rudi. Erg gezellig en wat wordt ik verwend.

    Ik zou ook graag even bij jou komen logeren, want het klinkt allemaal erg leuk wat jullie aan het doen zijn. En ik mis je natuurlijk.....

    Ik kijk uit naar je volgende verhaal en foto's.

    liefs marcus


  • 31 Juli 2011 - 06:42

    Ruud En Mams:

    Liefs vanuit een warm Zakynthos!! Xxxxx

  • 31 Juli 2011 - 18:29

    Familie Brockhoff :

    Hee lullo waar blijft je volgende verhaal ?!
    Wij maar wachten hier in zuid Afrika.
    De foto van het hertbokpaard staat er op voor je hoor
    Kusjes van de buren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Capannole

Animatieteam Italie

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2011

Bijna op de helft

24 Juli 2011

Een druk weekje en alweer op 1/3

16 Juli 2011

2 van de 9

10 Juli 2011

De eerste week zit erop!

05 Juli 2011

2 dagen animatie verder
Mandy

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 57038

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 21 Januari 2018

Lapland 2018

04 Oktober 2016 - 24 Oktober 2016

Filipijnen

03 Oktober 2012 - 17 Januari 2013

Indonesië en Thailand

30 Juni 2011 - 02 September 2011

Animatieteam Italie

Landen bezocht: