2 van de 9 - Reisverslag uit Capannole, Italië van Mandy Waardt - WaarBenJij.nu 2 van de 9 - Reisverslag uit Capannole, Italië van Mandy Waardt - WaarBenJij.nu

2 van de 9

Door: mandydewaardt

Blijf op de hoogte en volg Mandy

16 Juli 2011 | Italië, Capannole

Ook de tweede van de 9 weken animatie is alweer voorbij. De tijd vliegt! Het was een heel erg leuke week waarin we heel veel leuke dingen met de kinderen hebben gedaan. Zoals veel spellen bij het zwembad, levend stratego en smokkelspel over heel de camping, verkeersborden maken en over heel de camping ophangen omdat sommige auto's echt te hard rijden.

Verder hebben we deze week ook onze eerste dinnerparty gehad. De kinderen mochten toen voor een klein bedrag met Tipy en Flora in het restaurant achter de camping komen eten. Met 23 kinderen was het heel gezellig en hebben ze allemaal heerlijk gegeten.

Gisteravond hebben we de Piratenweek afgesloten met een playbackshow. Ondanks het feit dat we maar 5 acts hadden was dit ook heel erg leuk.

De afgelopen week is het ook twee dagen heel erg warm geweest. Met 2 dagen code rood (lees: Bijna niets doen en veel smeren!) zijn er flink wat zweetdruppeltjes gevallen. En niet alleen onder ons, ook alle Italianen liepen te puffen! Sinds donderdag is het echter weer tussen de 30 en de 33 graden en was het zelfs goed te doen om rond 12 uur op de fiets naar Levane (8km) te gaan om boodschapjes te doen. De vorige keer mochten we hiervoor de auto van Anika van de receptie lenen omdat het toen op de fiets gewoon echt niet te doen was.

Nu hadden we ook weer geluk want we mochten de elektrische fietsen van de mensen van Happy Tent lenen. (Hun kleinzoon Joey helpt ons ook vaak met de animatie.) De laatste vier kilometer naar de supermarkt waren op de heenweg alleen maar bergafwaarts... Maar op de terugweg dus alleen maar klimmen. En drie keer raden welke elektrische fiets er halverwege de klim leeg was? Precies.. die van mij. Met al mijn kracht en wat hulp van Desi ben ik gelukkig toch nog boven gekomen zonder te hoeven lopen.

Patricia is de beheerder van de Vacansoleil tenten. Ze is Italiaanse maar spreekt ook heel goed Nederlands. Vanavond is er Jazz avond in Montevarchi en gaan wij hier waarschijnlijk heen.

Niki (uit mijn klas) en haar vriend zitten nu op een camping in de buurt van Pisa. Morgen komen ze waarschijnlijk deze kant op en gaan we iets leuks doen in de omgeving. Het belooft dus een heerlijk weekendje te worden!

Heel veel liefs uit Capannole!

• 16 Juli 2011 - 09:45

Jannie:

Jippieeee....weer een berichtje van je. Wat is dat toch leuk te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Ben zoooooo trots op je en oooh wat zou ik om een hoekje willen kijken!!! Geniet van je vrije weekend, dat heb je wel verdiend. En suc6 voor volgende week. Dikke kus

• 16 Juli 2011 - 09:48

Jannie:

euehjakkieeeee, wat is dat voor beest. Ik wil die 's nachts niet tegenkomen op mn blote voeten........... kruipend naar boven.....

• 16 Juli 2011 - 09:58

Mandy De Waardt:

Haha ja wij hebben ook geen idee wat dat voor beest was. We zagen hem ineens aan komen lopen. Desi heeft m Sjaak genoemd. Ze heeft m twee keer geslagen met dr schoen maar daar had Sjaak geen last van. Die bleef gewoon rustig op dezelfde plek zitten.

• 16 Juli 2011 - 12:11

Henny:

Per ongeluk mijn reactie op facebook gezet. Die tante toch. Enig om zo gezellig op de hoogte te blijven en wat schrijf jij leuke verhalen.. Veel plezier vanavond. liefs Henny

• 16 Juli 2011 - 12:59

Bob En Els Klaver:

Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Je hebt wel veel te maken met allerlei kwinzels begrijp ik. Eerst een "nest-kwinzel" in je bed, en dan nu deze Sjaak. Volgens mij is het de "berlusconi-kwinzel" de grootste soort van Italië. (Die blijft trouwens ook gewoon rustig op z'n plek zitten, ook al sla je hem met je schoen....). We blijven je volgen. Groetjes, Bob en Els.

• 16 Juli 2011 - 15:03

Rudy En Mamsie:

Hoi Flora Mandy, We zitten nu gezellig saampies je verhaaltje te lezen en de foto's te bekijken. Leuk, maar als we de foto's zien missen we je xtra. Zo te zien heb je het super. En dat er zoveel kinderen betalen om met jullie te eten! Dat doet toch zeker goed :-). Genieten jullie van je vrije weekend? En hoest in de vervangende caravan? Leuk dat Niki in de buurt is en een daagje langskomt! O en eehhhhh ...... blond staat je leuker, hihi. Heb je al gehoord van Jo?¿¿¿? Ze heeft Bungygedjumpt!!!! En dat is niet gezond voor het hartje van je moeder. Ik heb er zelfs over gedroomd. SUPERRRRRR DIKKE XXXX & LUV U!!!

• 17 Juli 2011 - 16:11

Laura:

Hai men!
    Leuk verhaaltje weer en leuke foto's:)
    Gelukkig is het nu weer wat minder warm daar! Is het tenminste een beetje uit te houden... Gezellig dat Niki zou komen vandaag, wat hebben jullie gedaan? Veel plezier nog en geniet nog ff van je vrije dagje
    xxx

• 18 Juli 2011 - 12:20

Pjotr:

He Mandy, weer leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Mail je nog wel een aantal spelletjes (tikspelletjes en etafettevormen). Groetjes Pjotr

• 18 Juli 2011 - 14:09

Louise:

hoi hoi, wat een super leuke verhalen!!! volgens mij heb jij het ook echt onwijs naar je zin!!! ik heb het ook onwijs leuk!! ik ben zo aan het genieten van al die vrolijk gezichtjes!!! van de week ook de dinnerparty gehad was echt super tof!! 35 gillende kinderen!! :P was alleen wat lastig om weg te komen!! :P houdt je het nog een beetje uit met desi?! :P vast wel!! veel plezier nog!! XX