The Hangover - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Mandy Waardt - WaarBenJij.nu The Hangover - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Mandy Waardt - WaarBenJij.nu

The Hangover

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

06 Oktober 2016 | Filipijnen, Puerto Princesa City

Onze tweede dag in Manila was een korte. Omdat we pas om half 7 's ochtends naar bed gingen werden we ook pas laat in de middag wakker. Nadat Jodie en ik een eitje hebben gebakken en een fruitsalade hebben gemaakt, gingen we naar de infinity pool in het complex waar we sliepen. Op de 36ste verdieping hadden we vanuit een ligbedje ín het zwembad een prachtig uitzicht over de inmiddels donkere stad.

Na al dat vermoeiende gezwem werd het natuurlijk wel weer eens tijd voor een hapje en een drankje. Na een dimsum maaltijd wandelden we door de stad op zoek naar een barretje. Tijdens deze wandeling maakten we kennis met kakkerlak nummer 2, 3.... en 324. De straten liggen er vol mee. Ook vonden we in een zijstraatje nog een immens grote platgereden rat. Manila is echt een vieze stad, heel veel smog door al het verkeer en er is ook weinig te doen. Ook zien we bijna geen andere toeristen, buiten wat blanke mannen met Filipijnse vrouwen.

Een stukje verderop vonden we een straat met heel veel barretjes. De meeste van deze barretjes hadden vrolijk gekleurde neonverlichting en namen als 'Tickles' en 'Bottoms'. Een klein leger aan Aziatische dames, wiens "kantoor" zich hier op de stoep bevond, heette ons van harte welkom. Zelf belandden we bij een Tequila bar en hebben we een heel erg gezellige avond gehad met live muziek.

Vandaag werd om 12 uur de sleutel van de kamer opgehaald. En zijn wij, vergezeld door onze katers, tijd gaan doden in een cafeetje. En hebben we weer een en ander uitgezocht voor de rest van de reis. Na een broodje Shawarma (lokale spelling) en een lekkere mangoshake vertrokken onze katers weer langzaam en was het tijd om naar het vliegveld te gaan voor de vlucht naar Palawan, dat onlangs is uitgeroepen tot mooiste eiland van de wereld.

De vliegreis was een uur vertraagd door slecht weer. Met een bus werden we naar het vliegtuig toegereden. Op de trap stonden 4 mannen klaar met paraplu's (zelf doorweekt) zodat we droog het vliegtuig in konden. En daarin ben ik dit nu aan het schrijven. Daniel heeft weinig vertrouwen in de vlucht van €20, in de onweer, met een vliegtuig waarvan de lichten al 2x geknipperd hebben en die tijdens het opstijgen een luid brommend geluid maakte. Maar wanneer je dit leest op waarbenjij.nu, betekent dit dat we dit ook weer overleefd hebben.

Snel weer een update vanuit het paradijs Palawan. Waar wij net zo benieuwd naar zijn als jullie!

• 06 Oktober 2016 - 17:11

Rudy:

Leuke update en jammer dat ik de 475, neem aan dat jullie er nog meer zijn tegengekomen

• 06 Oktober 2016 - 17:14

Susan:

Poefffff willen ouders dit allemaal wel weten .... :| Fijn dat jullie de reddingsvesten niet nodig hadden! Geniet van het mooiste stukje .... Palawan!! xxxxx

• 06 Oktober 2016 - 18:54

Ellen Langerak :

Hi guys. Nou wij zijn zeker blij dat dit gedeelte
    van het avontuur achter de rug is, en een prachtig
    eiland klinkt zoveel veiliger (behalve dan die vlucht

• 06 Oktober 2016 - 21:47

Jannie:

Welkom op het mooiste stukje van de wereld!!! En ik maar denken dat dat Rhodos was

• 07 Oktober 2016 - 07:22

Karin:

Ik snap mama wel .het is natuurlijk wel spannend maar als je hier zit ook doodeng wat jullie daar meemaken. Maar ja nu zijn jullie op de mooiste plek op de wereld dus have fun xx

• 07 Oktober 2016 - 19:00

Gerrie Vermaas:

Zo leuk om te lezen over jullie ervaringen en belevenissen, ga zo door. En natuurlijk nog heel veel plezier. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Groeten.