Aankomst in Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mandy Waardt - WaarBenJij.nu Aankomst in Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mandy Waardt - WaarBenJij.nu

Aankomst in Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Mandy

04 Oktober 2012 | Indonesië, Batavia

Zoals ik had beloofd hier snel de volgende update van de rest van de reis. De tweede vlucht is ook weer helemaal prima verlopen. De stewardess heeft wat moeite gedaan om me wakker te krijgen voor het eten en uiteindelijk heeft Angela deze taak maar overgenomen, aangezien dit niet zo makkelijk was. Verder hebben we allebei weinig van de vliegreis meegekregen en hebben we heerlijk in coma gelegen.

En toen waren we al op het vliegveld in Jakarta. Ook hier verliep alles soepel. Na het controleren van het visum en het ophalen van de bagage was het tijd om even een miljoentje te gaan pinnen (ongeveer 80 euro).

Toen we naar buiten liepen zeiden we heel stoer tegen elkaar: 'Nou het valt wel mee met de warmte he?!'.... 30 seconden later namen we dit snel terug toen er een deken van vochtige hitte over ons heen viel. De taxi chauffeurs hadden de twee jongedames die overduidelijk toeristen waren al snel gespot en kwamen aansnellen om ons de goedkoopste taxi aan te bieden. Omdat we hier niet helemaal op voorbereid waren hebben we even afstand genomen. Eén van de taxi chauffeurs was zo slim om ons te volgen en nadat Angela hem even een kwartiertje heeft zitten plagen hebben we toch maar besloten dat hij ons voor het afgesproken bedrag naar het hotel mocht brengen.

Makkelijker gezegd dan gedaan... het verkeer in Jakarta is chaos en van de 60 km naar het vliegtuig zouden we dan ook zeker een uur doen. Daarbij kwam nog dat de taxi chauffeur niet precies wist waar ons hotel zat, maar na veel vragen, veel zijstraatjes en omweggetjes heeft hij ons netjes afgeleverd.

De stad Jakarta is niet zo heel erg mooi. Het is oud en grijs en de gebouwen zijn best wel lelijk. (Dat is tenminste wat we er tot nu toe van gezien hebben, maar uitgaande van de taxirit is dat toch al aardig wat.) Waar wij verblijven vind ik het tot nu toe het leukst, smalle straatjes, overal scootertjes, auto's, kraampjes met eten, mensen op straat. Het "medina-gevoel" van Marokko kwam weer een beetje boven drijven. En ook de mensen met wie we tot nu toe contact hebben gehad zijn allemaal erg lief en behulpzaam.

Nadat we even de tijd hadden genomen om bij te komen op de kamer zijn we naar de receptie gelopen om te vragen waar we een lekker hapje konden gaan eten. Aangezien we midden in een wirwar van straatjes bivakkeren, was de uitleg nogal onduidelijk en besloot de receptionist dat de chauffeur ons wel even af kon zetten.

Helaas sprak de chauffeur weinig Engels. Waardoor we bij elke afslag heel goed op moesten letten waar we nou precies naartoe gingen om te zorgen dat we de weg ook nog terug konden vinden. Vervolgens stopte hij midden op de weg en gebaarde naar ons dat we hier uit konden stappen. Voordat de deur dicht viel sprak hij naar ons nog de laatste woorden: 'stay here, don't go anywhere'. En reed hij weg.

Na even twijfelen (ervan overtuigd van het feit dat we de weg nog terug wisten) zijn we toch maar zelf op onderzoek uit gegaan. En toen bleek dat we inderdaad voor een gebouw waren afgezet dat volgepropt zat met Aziatische restaurantjes. En hier hebben we dan ook allemaal lekkere hapjes uitgeprobeerd en een lekker lychee/ passievrucht biertje gedronken. Het personeel was ook niet ontgaan dat er 2 buitenlandse jongedames in het restaurant zaten. En de 6 mannen die in de keuken nog niet veel te doen hadden hielden ons dan ook nauwlettend in de gaten. Na één keer snotteren kwam er een bordje met servetjes op tafel, na één keer hoesten kreeg ik een glaasje water aangeboden en na de laatste hap kwamen meteen de tandenstokers op tafel en werd alles netjes opgeruimd.

Toen we op het punt stonden om terug te gaan wandelen naar het verblijf bleek dat we ook meteen de eerste Indonesische regenbui mochten gaan beleven. Na even regenen (wel hard) stonden de kleine straatjes bij ons in de buurt allemaal al half onder water. Maar wij zouden Angela en Mandy niet zijn als we niet lekker op ons gemak, genietend van alles om ons heen de regen zouden trotseren en rustig terug zouden gaan wandelen.

Ondertussen zitten we in het hotel weer lekker op bed en is Angela terwijl ik dit aan het typen ben naast mij een nieuwe reis begonnen naar dromenland.

Ook ik ga over niet al te lang de binnenkant van mijn oogjes bekijken zodat we morgen fris en fruitig de rest van de stad kunnen gaan verkennen. (En wat meer foto's kunnen maken.)

De reisverslagen zullen niet de hele reis zo snel na elkaar komen maar ik blijf mijn best doen om jullie op de hoogte te houden. Ik zag dan ook alweer heel veel leuke reacties op mijn eerste bericht en hoop dat jullie (ondanks de lengte van mijn berichten, haha) toch op deze manier nog gezellig een beetje met mij mee blijven reizen.

Xx uit de toekomst

(Ik loop op dit moment 5 uur op jullie voor, haha)

• 04 Oktober 2012 - 17:11

Pieter M:

Hey Mandy,

Leuk lezen dat reisverslag van je. Je kan altijd nog een carrière als reisverslaggeefsrer beginnen.
    Overigens snap ik het best dat in het restaurant 6 mannen je nauwlettend in de gaten hield hoor. Haha.

Veel plezier en ik zal ook met veel plezier je volgende veslag(en) lezen.

Groetjes vanuit herfstig Nederland,

Piet

• 04 Oktober 2012 - 17:44

Marja:

Hoi Mandy

Leuk om het reisverslag te lezen,en dat je daar de tijd voor neemt. Gelukkig had ik vanochtend vroeg al de mail gecheckt en zag dat An al een berichtje had gestuurd. Gelukkig! Nou geniet en doe Angela de groetjes

• 04 Oktober 2012 - 17:59

Jannie:

hey lieverd,

heerlijk!!! Je kan altijd nog (reis) boeken gaan schrijven.....Weltrusten en tot de volgende keer maar weer. XXXX p.s.: groetjes aan Angela

• 04 Oktober 2012 - 19:42

Laura:

Hoi Men en Ang!

Fijn dat jullie reis zo goed is verlopen!
    Jullie hebben de buurt al aardig verkend zo te lezen, klinkt allemaal best herkenbaar als ik aan
    Kuta op Bali denk, maar Jakarta is denk ik nog een stuk drukker! Jullie zullen het allemaal zelf nog
    kunnen vergelijken :D

Ben wel een beeeetje jaloers op jullie, vooral als ik lees dat het je doet denken aan de Medina in Marokko, ik hoop dat deze reis net zo mooi wordt voor jullie als Marokko was! Op alle gebieden, en dan begrijp je wel wat ik bedoel :)

Heel veel plezier en Miran en ik gaan vanavond Rdam alweer onveilig maken hihi (zonder jou :(...) maar we zullen op je proosten!

Dikke kus voor jou en Ang en slaap lekker ;) xxx

• 05 Oktober 2012 - 07:39

Susan En Ruud:

Heeyyyyy globetrotters,

Dat was een vermoeiende en leuke eerste dag voor jullie. Zo te zien hebben jullie heerlijk gegeten!! en .... het hotel teruggevonden :-). Wij zijn ook een beetje jaloerzzzzzz hoor. Jullie zijn op dit moment alweer volop aan een nieuwe dag begonnen. We zijn benieuwd naar nieuwe verslagen, maar ik snap dat het veel tijd kost. Dikke KUSSSSZZZZzzz

• 05 Oktober 2012 - 08:42

Marijke Van Velzen:

Hoi Mandy, wat leuk om te lezen wat je allemaal al meegemaakt en gedaan hebt. ik blijf je volgen hoor. Veel succes met alles en geniet. groet Marijke

• 05 Oktober 2012 - 09:23

Henny:

Enig dat we zo kunnen meeleven met jullie reis. Liefs Henny

• 06 Oktober 2012 - 15:55

Rudy:

Olla,

Bedankt allemaal, ik wilde namelijk ook zeggen dat de verslagen leuk zijn, maar jullie zijn me voor:) De treinreis zal waarschijnlijk ook geweldig zijn. denkik, want wij leven momenteel int heden, en hebben ng geen idee wat jullie mee maken:). Ga niet zeggen dak je mis, want het is wel lekker ff niet achterna gezeten te worden:). Veel plezier verder en dikke kus, ook van die mammaaaa natuurlijk. Xxx en groetjes aan Angel.

R:)

• 06 Oktober 2012 - 16:57

Conny Dekkers:

Lieve Mandy,wat een geweldig verslag, iklag in een deuk over jouw wakkermaak scene in het vliegtuig, kwam heel bekend voor!
    k verheug me al op de volgende belevenissen.
    Dikke kus
    Conny

• 07 Oktober 2012 - 09:57

Papsie En Janny:

ha manus heerlijk om wat van je te lezen knap hoe je alles zo makkelijk uit je mouw schud je krijgt gelijk een indruk hoe het daar moet zijn chaos dus succes straks met het vinden van een slaapplaats van je uiteindelijke bestemming geniet van alles en pas goed op jezelf

dikke xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 07 Oktober 2012 - 17:33

Benco:

Hallo lieve schat,
    We vinden het geweldig om je verslagen te lezen. Je formuleert het heel leuk. We moeten wel steeds wachten tot we weer een haven aandoen om ze te kunnen lezen. We zijn nu in Rome en hebben het ook fantastisch. Laat veel van je horen en geniet van alles met volle teugen. Wij gaan straks op weg naar Barcelona.
    Liefs en een gewéldige knuffel.
    Opi en Omi

• 07 Oktober 2012 - 17:33

Benco:

Hallo lieve schat,
    Liefs en een gewéldige knuffel.
    Opi en Omi